Volgers

woensdag 20 februari 2013

Een luie wijven-rits.. give away en veel meer!!!

Iedereen heeft wel van die stapeltjes. "Stapeltjes" die nog moeten.
Dat stapeltje is vandaag weer flink geslonken!

Leuke broek van het buurmeisje gehad. Merk N.ono, zegt mij niks maar bleek wel één dure broek te zijn, probleempje was dat de rits stuk was.
En daar lag hij dan, boven op de stapel, want zo'n ienieminie-ritsje er in prutsen... zucht.
 

Totdat ik bij euroland blauw klittenband op een rol van 3 meter scoorde.
Stukje afknippen, instikken en klaar is je "luie-wijven-rits" van klittenband!
(En die prachtige rafels in de afwerking aan de binnenkant van de broek, die krijg je bij aankoop er al bij....)
 
 
Vandaag maakte ik ook een afscheidscadeautje voor de juf van het kinderdagverblijf die wegens reorganisatie moet verdwijnen. Uitgerekend de leukste van het stel.
Het idee stond al even op mijn lijstje en komt van pinterest.
 
Omdat ik alleen goudspray had staan werd het dekseltje en het speelgoed varkentje goudkleur gespoten met de tekst 'Voor een juf van goud!"
In het potje zitten heerlijke Rafaelo snoepjes.
 
 
Een paar weken geleden zag ik op het blog van Kathy van Van mij, voor jou hele leuke shirtjes met een zelfgemaakte print (een kopie uit een voorleesboek). Ik reageerde enthousiast en Kathy verrastte mij door een strijkapplicatie op te sturen... zomaar! Hoe bijzonder is dat.
 
Het geheel was leuk ingepakt en er stond op, niet TE heet strijken.
Dat deed ik dus wel een beetje, dus de beer kreeg een scheur bij zijn nek.. tja.
Speciaal natuurlijk een nieuw shirt bij H.ema aangeschaft en nu dit.
 
Dat werd dus pimpen. En vanavond werkte ik hem af met kraaltjes, knoopjes en een lintje.
Mooi! Kan ze hem mooi op haar 'nieuwe' blauwe broek van hierboven aan.
 
 
Traditiegetrouw wordt hier elkaar jaar een themadoos geopend.
We hebben een aantal themadozen; kerst, sinterklaas, pasen en koninginnedag.
En vandaag was het weer zo ver! De eer aan de paasdoos vandaag.
 
Het idee themadoos is ontstaan door dat ik niet wil dat er in de roerige sinterklaastijd na vertrek van de sint, de spanningen blijven hangen door al dat slingerende pietengeneuzel.
 
De sintbak gaat dicht op 6 december en de kerstdoos mag open. Op 1 januari gaat de kerstdoos dicht en zo eind februari gaat de paasdoos open. Zo blijft alles bij elkaar en is het altijd weer een feest om te zien wat we er vorig jaar ingestopt hebben. Het is namelijk ook heel leuk om de knutselwerkjes en tekeningen er in te doen. "Ohhh, toen krastte ik echt nog heel erg he mam!" "Ohh echt slordig uitgeknipt en geplakt!" Hihi.
 
En omdat we vandaag vrij waren werd dat vandaag. Maar jullie zijn best benieuwd natuurlijk was er zoal in zit dit jaar.
 
Zie hier, paasdecoratie, schildersetjes, paasmandjes, spelletjes, puzzel, eierdopjes, placemats, kleurboeken voor pasen..
 
 
eierwarmers, stickers, bakvormtjes en uitsteekvormen..
 
 
boekjes over de lente, houdertjes, kaarsjes, tasjes..
 
 
veel kipjes, haantjes, konijntjes, bloemetjes en hangertjes voor in de paastak..
 
 
En als dan alles voor het grijpen ligt dan wordt er ook meteen werk van gemaakt met dit als resultaat!
 
 
 
P.s. zien jullie het? Bijna 200 volgers, bijna jarig straks een niersteen minder..
Tijd voor een lente give away!
De trekking is op 21 maart, de dag van de lente.
En wat het zal zijn, dat blijft een verrassing.
(m.a.w. dat moet ik nog verzinnen...)
 
Wat moet je doen?
Laat hieronder een leuk berichtje achter, wees een volger en zet een linkje op je blog met onderstaande foto.
 
 

68 opmerkingen:

  1. Wel, die luie-wijvenrits is er eentje om te onthouden. Misschien zakt mijn stapeltje dan ook wel sneller want hier liggen er ook een paar 'te wachten' :-) Bedankt! En ook leuk idee zo'n themadozen, deze brengt direct de lente in huis. Blij voor je dat die niersteen weg is, en bijna jarig zijn en zoveel volgertjes is ook een leuke reden om te feesten, ik vier graag met je mee en zal een linkje plaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die luiwijvenrits is er echt eentje om te onthouden!! Ik zie juist dat Trui dat hier boven ook al schreef hihi.
    Die niersteen minder is al een feestje op zich waard...!
    Ik vier ook graag mee en zet een linkje op mijn blog!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en nog en handige luiewijvenrits ook voor de kleintjes☺

    wat een leuk idee die dozen zeg.....
    succes met je niersteen verwijderen enne ik doe natuurlijk wel mee he
    met iets wat je nog moet verzinnen whihihi
    ik laat een link p mijn bloggie achter en zal de tam tam op fb ook eens laten lopen

    op naar 200 een meer

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat je favoriete leidster moet gaan wegens reorganisatie. Wij horen morgenavond of we worden ontslagen of mogen blijven wegens een grote reorganisatie. Ik werk ook in de kinderopvang. Spannend!
    Makkelijk broekje zo om aan en uit te trekken. Goed opgelost.
    Sterkte met je niersteen verwijderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Meiske, jij ook sterkte met de uitslag, hopelijk mag je blijven! Groetjes Manon

      Verwijderen
    2. Ik heb je give away link op mijn blog toegevoegd. Dank ook voor je berichtje op mijn weblog.

      Verwijderen
  5. Mamanon nr 200 is binnen..ikkuh.
    Ik kom hier via Jenneke mijn twinssis, die had je op haar fb gelinkt.
    Dat ga ik zo ook gelijk doen, ik blog zelf niet.

    Wat een super leuk idee die dozen zeg!
    Enorm veel succes met je niersteen verwijderen..
    Ik doe heel graag mee met je verassing.
    Wat een leuke foto`s heb je allemaal geplaatst zeg!
    Lieve groetjes Hester
    https://www.facebook.com/hester.horden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hester, welkom als nieuwste volger! Nr 200 !!! Wow wat een aantal. Stel je voor dat jullie allemaal bij elkaar in de gymzaal staan, een hele club mensen die mij volgt. Wordt er verlegen van! Hoera voor Hester, nr 200!!!

      Verwijderen
    2. Dat zouden we wel eens kunnen doen ja whaaaaaaaaaaaa...
      Gezellig achter jou aan dabberen......... i will follow
      x

      Verwijderen
  6. Ik doe graag mee met deze spannende give away :-)
    Ik heb geen actief blog dus kan geen linkse plaatsen maar ik zal mond tot mond reclame toepassen!!
    Veel succes met het niersteen gebeuren en alvast happy B-day!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super handig idee van dat klitteband zeg! Heb zelf geen kindjes maar mocht ik ze ooit krijgen dan ga ik deze op zeker onthouden :) Die potjes met beesten op het deksel zijn zo leuk! Dat gaat dejuf vast waarderen! Het shirtje is trouwens ook super geworden. Wat een leuke applicatie ook :)

    Eigenlijk best een goed idee, die themadozen. Buiten de kerstspullen prop ik de rest van het decoratiemateriaal voor de andere feesten gewoon her-en-der in huis. Lastig terug te vinden maar dit is wel een heel leuk idee.

    Ik doe heel graag mee aan je verrassings-give away! Volgster ben ik al en een linkje staat ook op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo is het altijd, de beste juffen moet eerst vertrekken, hopelijk staat er voor haar elders iets moois te wachten. Ze zal in ieder geval blij zijn met zo'n gouden potje!! lief van jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. o heerlijk je hebt de paasspullen al uit de kast gehaald! Die zijn altijd zo vrolijk en kleurrijk, fijn. Het gepimpte t-shirtje vind ik ook heel leuk geworden. De afbeelding is natuurlijk heel mooi maar nog leuker zo met al die lintjes en knoopjes! Het afsheidcadeautje voor juf is natuurlijk ook helemaal mijn ding! En het klittenband is een heel goed plan. Een goed plan is ook de give away!. Whoehoe gefeliciteerd. en ik doe natuurlijk graag mee en zal linkje plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Manon, je lijkt weer helemaal terug. Wat een goed idee van die thema dozen. Ga ik hier ook maar direct invoeren. Elk jaar weer leuke verassing, leuk. En ik doe natuurlijk graag mee. Zal zo direct even een linkje voor je plaatsen want tjonge, bijna 200 al....
    Heb je trouwens nog een keer dat mailtje van de kleertjes, ben hem kwijt, bloos. Of komen ze binnenkort op je blog? Op naar de lente, joepieeee....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had de vakantie dagen even nodig om creatief te kunnen zijn waardoor er rust in mijn hoofd kwam. Er zit ook zoveel leuks in wat er nog uit moet... al die pins tegenwoordige met dat pinterest ook ;-) Je hebt mail! Maar er is meer hoor op mp. Komt nog.

      Verwijderen
  11. Hoi manon, wat is hij mooi geworden je gepimpte shirt. Bij het wassen binnenste buiten en 30 graden ;) ik had hier zelf niet aangedacht en toen...nou ja shirtje kon de prullenbak in. mooi dat gouden diertje. Ik kreeg er deze week zo een als traktatie en was er ook helemaal van onder de indruk. Dus ik had het meisje meteen nagevraagd hoe ik dat moest doen. Je bent goed op dreef met je blog. liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goeie; die rits! Het shirtje is echt lief geworden, daar zal ze vast veel plezier aan beleven. Die pot is echt mooi geworden; ik ben niet zo van de verf en helemaal niet spuitverf want bij mij zit gelijk alles eronder. Jammer dat die lieve juf weg gaat, het gaat inderdaad minder in de kinderopvang en dan zijn dit de trieste gevolgen.
    Zo, je hebt inderdaad al heel veel volgers. Nu ja, wat wil je ook met zo'n leuk blog! Ik doe graag mee voor de verrassing en ik link je op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicole, buiten op een krant je plastic beestje en deksel spuiten. Desnoods nog een keer. Dan met een lijmpistool op de deksel lijmen en dan nog een laatste keer op de krant bij de lijmrestjes overspuiten. Drogen, snoep in de pot en deksel er op! Zoo simpel! :-)

      Verwijderen
  13. Die themadozen, dat is echt super gevonden! Zou hier ook van pas kunnen komen...

    Ik doe graag mee met je lente give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeer herkenbaar, die stapeltjes. Ik heb ze ook.
    Ik doe graag mee met je verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super idee die luie wijven rits; ik ga je voorbeeld vast de komende dagen volgen. Goud spray in huis is toch geweldig; fantastisch afscheids kado!
    T-shirt met applicatie is ook zo mooi bijzonder geworden..
    hah..ik begrijp al je volgers wel..d'r komen er vast nog veel meer bij!

    O..en natuurlijk doe ik nog dolgraag mee aan je Give Away...leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die luiewijvenrits had ik ook eens bedacht, maar dat werkte hier niet, rits stond steeds op een kier...
    Leuk dat shirtje met applicatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar een klein ritsje Eva, zo'n 4 cm? Weinig kans tot kieren. Maar bij langere rits, kan mij voorstellen.

      Verwijderen
  17. Goeie tip ivm de rits!
    Leuke spulletjes gemaakt :-)
    En wat een goed idee die themadozen, ik had al plastic dozen gekocht om het kerstgerief mooi in op te bergen en hier gaat sowieso ook een paasdoos, verjaardagsdoos,... komen :-)
    Ik waag graag mijn kans voor je verrassingsgive-away en zal je linken op mijn tabblad give-aways
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd een verjaardagsdoos heb ik ook, slingers, ballonnen, kaarsjes, maar ook tafelzeiltjes uit het 70% vak van de kruitvat, feesthoedjes en toeters. Ik hou er wel van als alles een vaste plek heeft.:-)

      Verwijderen
  18. ook ik ga je volgen ! en doe graag mee voor de give away:)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. en wij zijn nr 207,we hebben zelf ook nu een give-away, maar doen ook graag met die van jouw mee, succes!!

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. reden genoeg voor een give away zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik hou wel eens van verrassingen ! Ik doe zeer graag mee met de give-away !

    groetjes charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wij houden wel van verrassingen, we doen dus ook mee !!
    nog veel succes met je blog, wij volgen verder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Manon, ik doe mee hoor met je give away. Ik ben benieuwd wat voor'n leuks het wordt. Je vroeg waar ik ga staan met Koninginnedag; in huissen. Waar woon jij? liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Manon.
    Wat een goed idee van die luie wijven rits.
    Graag doe ik ook mee aan je give-away.

    Groetjes en een fijne zondag
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja Manon, ik doe ook graag mee, gezellige paassfeer!
    Ga een linkje voor je plaatsen.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Manon, ik doe graag mee aan je give-away, ik heb al even een linkje geplaatst.
    PS wat een gezellige paastak hebben jullie gemaakt!

    Groetjes Micki

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat word ik blij van je blog, dus ja ik word graag volger en waag een gokje voor de verassings give away, leuk! Ik ga proberen een kinkje op mijn blog te zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gezelliheid in top op je blog. Ik ga je zéker volgen. Ik ben een haakster en heb ook een blog. Zou u mij willen volgen? Dat zou ik erg leuk vinden.
    Groetjes Kora

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik moest wel erg lachen om de luie wijven rits. Ik heb dat vorig jaar ook met een broek gedaan, vond het wel slimme oplossing. Mijn dochter trouwens ook, die vond klittenband veel handiger.

    Ik doe graag mee met jou give-away. Ben gek op verrassingen.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk, ik doe graag mee.
    Een mooi t-shirt. Goed idee.
    Sterkte met je gezondheid, groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Manon,
    Ik doe graag mee met je give away.
    Ben gelijk volger van je blog geworden en zal een linkje op mijn blog plaatsen.

    Je kunt ook meedoen met mijn give away.
    Groetjes, Deborah
    deborahhaakt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die rits wat goed gevonden zeg. En het shirtje is zo gaaf. Helaas zijn bij ons de kids te groot om van dat soort schattige shirtjes te dragen. Ik ben gek op verassingen dus ik doe graag mee aan je give away. groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik doe heel graag mee met je lente-give away! Laat die lente maar snel komen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nou, ja ik heb je hele Paasweggever gemist, zag hem op een ander blog staan dus snel nog even zeggen dat ik graag mee doe aan zo'n vrolijke give-away,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leuk, de lente zal iedereen deugd doen!!! Ik zet ook een linkje op mijn lekkerbekkenblogje ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een schitterend idee van die themadozen! Wij hebben enkel een kerstdoos nu, verdwijnt gewoon de zolder op ieder jaar, dit jaar zelfs niet onder geraakt.. Ga het ook eens doen (eerst dozen kopen hihi). Leuke ideeen heb je ook op je blog staan, ik ga je zeker volgen!

    Ook doe ik ook graag mee met je give-away, hou van verassingen!
    Zal een linkje zetten op mijn blog!

    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Leuk...ik doe graag mee!
    Bedankt dat je me er nog even attent opmaakte in je berichtje op mijn blog...het was me helemaal ontgaan

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Goh, Manon, ik dacht dat ik me al lang had opgegeven maar ik zie dat ik er niet bijsta. Dus nu maar snel,
    IK DOE MEE.

    Ben zo nieuwsgierig, dan is het nog lang wachten tot 21 maart.

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een superidee zeg van die themadozen! Zag ook je latere posts dus ook veel beterschap en herstelze van de teleurstelling! Ik lig zelf op bed met oorontsteking en heb de puf niet om een linkje op mijn blog te plaatsen. De giveaway laat ik aan me voorbijgaan, want ik vergeet t ook vast weer als ik hersteld ben. Heb trouwens ook steeds zin in mcdonalds-voer, anders nooit. Heel raar!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Omdat ik dol ben op verrassingen en ik bovendien de dag erna jarig ben, doe ik graag mee! ;-)
    Ik heb alvast een linkje op mijn blog geplaatst.

    Karolien
    (http://karootje.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi! Ik loop onwijs achter met blogs volgen. Maar ik ben nog op tijd voor jouw give away! Ik doe dus graag mee, zet een linkje op mijn blog! Sterkte met je niersteen (of liever zonder).
    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ja die thema dozen dat doe ik hier ook al n paar jaartjes, kerst, Sint en Pasen. Intussen kunnen de dozen wel bijna niet meer toe :)
    De Paasdoos halen we morgen uit en dan de paasboom versieren enzo...
    Succes met de niersteen en ik doe graag mee met de leuke surprise lente weggever.
    Groetjes ,
    Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dat is een leuk kadootje geworden. Plak je de diertjes er met gewone lijm op? En doe je er nog iets van grondverf onder?
    Ik doe graag mee met je give away, en succes met je niersteen.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, de diertjes plak ik er op met een lympistool. Lijm wordt warm en dan hard. Deksel en diertje op een krant buiten en dan met een spuitbus van action erover heen. Als het droog is, paar minuten nog een keer totdat hij mooi overal egaal is.

      Verwijderen
    2. Hoi, dank zij jou berichtje op mijn give away ontdek ik jou! Dank je wel:-) dus ik doe heel graag mee. We zullen duimen voor elkaar;-) maar ik duim nog meer dat het snel in orde komt met je gezondheid! Een linkje plaats ik morgen, op de tablet lukt dat niet zo goed. Groetjes karen

      Verwijderen
    3. Leuk dat je ook bij mij meedoet, en ik dus nu ook bij jou :)

      Voor wie het nog meer leuk vindt: http://multivroon.blogspot.nl/2013/03/tante-trees-geeft-weg-give-away.html

      Verwijderen
  44. Wat een goed idee van de rits!
    Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Veel goede ideeen in 1 blogbericht: de rits, het juffencadeautje, de themadozen! Daar heb je nog eens wat aan!
    Ook zou ik graag met je give-away mee willen doen. Ik ben benieuwd wat voor verrassing je gaat verzinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een idee!! de luie wijven rits. Ik heb hem opgeslagen. :) Ik wil ook graag meedoen aan de give-away. Fijne zondag!
    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  47. oeh...verassing, leuk! Ik wil wel meedoen graag!
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ben dol op verrassingen dus maak graag een kansje... ook een linkje op mijn blog gezet

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Nou ja zeg, heb ik zelfs je give-away gemist! Ik heb duidelijk teveel aan mijn hoofd de laatste tijd.
    Ik doe graag mee hoor! Ik ga gauw een link op mijn blog plaatsen.
    En ik wens je van harte beterschap, want ik zag dat daar nog niet veel van terecht is gekomen. Wat balen zeg. Ik hoop echt dat je gauw opknapt en dat ze je ook nog echt van je niersteen kunnen afhelpen. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hé, ik kom inderdaad ook meedoen :-)
    Lief van je om mijn weggevers ook hier te promoten! Ik doe hetzelfde met die van jou!
    liefs en veel sterkte met de gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. OMdat ik ben dol op je frambozenachtergrond en verder erg onder de indruk van het Goudlokjesshirt, ben ik je gaan volgen.
    Al dik over de 200, super goed gedaan. Dat is niet verwonderlijk want wat jij schrijft, leest echt heel aangenaam.

    Ik probeer je straks ook te linken bij mij (als me dat lukt want ik ben beginnend blogger). Momenteel loop er bij mij een dubbele giveaway want ik ben ook telkens weer supergelukkig wanneer er een extra volger bijkomt. Mijn streefdoel is 55 tegen 20 maart (ik heb de lat hoog gelegd) en ik kan alleen maar dromen van meer dan 200.

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/03/giveaway-nummer-2.html

    Tot blogs,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Oh ja en nog vergeten: ik doe heel graag mee met je giveaway.Ziet er super uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Omdat ik nood heb aan lente, kan ik niet anders dan meedoen!
    Linkje op mijn blog: http://selfmade-matilda.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat een leuke blog! Ik ga je volgen en doe graag mee met je leuke Giveaway.
    Ik zal een linkje op mijn blog plaatsen.

    Lieve groet, Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Originele rits!
    En leuke paas/lente-spulletjes.
    Ik doe ook graag mee, en ik zet een linkje op doejeookmee.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Op deze "prachtige" 1e lentedag (ik heb m'n wandeling in 'n sneeuwbui er al op zitten ) waag ik graag nog 'n gokje voor deze leuke spullen. Misschien dat ik dan zo "juffrouw Lente" kan overhalen om tóch naar Nederland te komen?? Een link zetten kan ik niet, aangezien ik geen blog heb. Groeten Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Hahaha die luie wijven rits moet ik onthouden..dat is nou echt iets wat me wel moet lukken ;-)
    Ben via via op je blog gekomen en wat een leuke, meteen volger geworden.
    En toen zag ik je give away....das natuurlijk altijd leuk, vooral omdat iedereen toch wel van leuke verassingen houdt.

    Ik ga ze gelijk even je linkje op mijn blog plaatsen.

    Liefs Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen